torsdag 29 januari 2009


I gar var vi och besokte ett barhem, dar den yngste var 16 dagar gammal. Har pa bilden sitter jag Linus med en pojke pa ca 1 ar. Barnen som bor pa barnhemet har forlorat sin mamma, ofta beror det pa att hon har dott vid forlostningen eller i malaria. Just nu bor det 23 stycken barn pa barnhemet och far stanna dar tills dom ar ca 1.5 ar, da dom skickas tillbaka till sina pappor eller adopteras bort. Trots att veta att de forlorat sin mamma vid fodslen sa kandes det som om dem hade det valdigt bra, nagra tankar fran mig, Linus.

2 kommentarer:

  1. Hej Petronella! Nu har jag försökt flera gånger utan att lyckats, nytt försök igen. Jag ser att ni har det bra, tänk vad många upplevelser ni får vara med om och vilka minnen att ta hem till Sverige. Jag har något rätt så bra att berätta för dig när du kommer hem. Må så gott nu, hälsa Malin och Cecilia från mig

    Kram Lisa

    SvaraRadera
  2. Hej på er allesammans! Linus, du mår nog som en prins med det lilla barnet i famnen. Det är roligt att läsa det som ni skriver här på bloggen,och att få titta på dom jätte fina korten. Vi har det bra här i Sverige, i snörusket. (Linus: pappa skrev ett klokt brev till dig som låg i väskan.)Sköt om er. Vi saknar dig. kram Mamma, Pappa ock Pontus

    SvaraRadera