torsdag 22 januari 2009

Tanzania

Efter flera resor med globalelever där jag skakat rumpa till bongo flavour och ätit mig mätt på Ugali sitter jag här kvällen före nästa spännande resa som bär av till Uganda och Tanzania. Jag ser fram mot att sätta mina fötter i den röda jorden. Tanzania är verkligen landet med ett vackert folk, otroligt fina platser. Jag har tidigare tagit del av safari, galna bussresor, fiffel vid gränsen till Kenya etc.
Jag ser verkligen fram mot att resa med min kära kollega Malin och att vi tillsammans med nio elever ska möta detta fantastiska land. Att möta en annan kultur är spännande, roligt och givande. Jag hoppas att det som våra elever kommer att möta blir ett minne för livet och det vet jag att det blir. Jag vet också att det säkerligen inte kommer bli som de tänkt sig utan ännu bättre.
Jag vill säga några ord till våra elever och det är:
Tänk på att vissa korta möten i livet kan förändra en på djupet och borra sig djupt in i ens hjärta. Tanzania är en plats som jag lärt känna mig själv och jag hoppas att ni får lära känna en annan del av er. Petronella

4 kommentarer:

  1. Ojoj, imorgon åker vi och jag kommer säkerligen glömma passet eller något annat viktigt... Nej, nu får jag gå och lägga ned det på en gång. Allt annat går ju att lösa. Nervös...nervös....NERVÖS!

    SvaraRadera
  2. Hoppas ni håller er friska och krya och att allt kommer fungera bra för er utan missöden. Hoppas ni får se mycket bra saker som ni kan ta med er hem och resten av livet. En helt fantastisk upplevelse. Ha det så bra nu och sköt om er.
    Pernilla/Petronellas syster

    SvaraRadera
  3. hej,

    Jag har förstått att ni kommit fram helskinnade. Hoppas valutaväxlingen gick bra. Ta vara på det varma klimatet och upplevelserna ni med all säkerhet kommer att få.
    Hälsningar från ett stormit bollnäs Magnus, Sara Svärmor och svärfar.

    SvaraRadera
  4. Hej Petro!
    Jag har hittat Din sait, bra va !!!
    Owe Nilsson

    SvaraRadera